donderdag 19 juni 2014

Mooie peertjes..




Hier kan ik toch zo blij van worden..

Ik heb twee perenbomen in de tuin staan.
Ieder jaar, in het voorjaar, staan ze prachtig
 mooi in bloei, met mooie witte bloesem. 
Daarna vormen zich al snel de kleine peertjes. 
Maarja, vaak met de vele harde regen-
druppels vallen al snel deze kleine peertjes 
van de boom. Met als gevolg, dat er in
 september niks meer te plukken is..


Maar kijk nu toch eens..
Het is bijna wonderbaarlijk. Er hangt 
een flink aantal peren aan de bomen 
mooi te zijn. En ze zijn echt mooi!
 Een minimaal lelijk plekje is te 
vinden op de peertjes.

Ooh ik hoop zo, dat ze blijven 
hangen. En dat we begin september
de prachtige peren kunnen plukken..


Tijdens het fotograferen stond ik ergens
op. Ik keek en zag dat er een klein peertje
onder mijn schoen lag. We hopen er maar 
op dat het bij dit ene peertje blijft, die niet
meer aan de boom wilde hangen...



Langzaam aan 
worden de takken 
zwaarder 
en zwaarder...

Lieve groet
Patricia






17 opmerkingen:

It's me zei

Wat een mooie foto's ! ....fijne avond liefs Ria...x !

Ger zei

Ach en mocht de perenoogst mislukken en niet het door jou gehoopte resultaat opleveren dan heb je toch genoten van bloesem en kleine peertjes en mooie foto's in deze post!!!

Lieve groet,
Ger

Anoniem zei

Mooie foto's van je perenboom. Zelfs het afgevallen peertje kreeg een ere-plekje, hij bloost er zelfs van...
Hier hangt de perenboom ook weer vol. Vorig jaar was ook al een goede oogst, dus we verwachtte eigenlijk dat het dit jaar wat minder zou zijn. Maar tot nu toe ziet het er goed uit. Verheug me al op de stoofpeertjes...hmmmm.
Liefs, Peetje

Petra zei

Wat een gewicht hangt er dan aan zo`n takje he! Bij ons is het wel bijzonder.... Het ene boompje zit er vol met appels, en de ander heeft helemaal niets!

En wat leuk dat je dochter de interieurkant op gaat met school. Wij mogen na de zomervakantie gaan kijken naar wat ze wil gaan doen. Het gaat mij allemaal veels te hard hoor!

Lieve groet van Petra

Unknown zei

Oeeee, wat zien ze er schattig uit, en lekker
Ben jij ook zo fier als je dingen uit je tuin kan halen? Ik ben dan helemaal in mijn nopjes!...:-))))))

Groetjes Jilly, Garcya's place

Tante Mali zei

Dear Patricia,
what wonderful pictures. I love the small pears too. They always remaind me on little princess with frilled skirts!
All the best to you happy weekend and a wonderful midsummer!
Elisabeth

Bonjade zei

Dat wordt straks vast rijkelijk oogsten......jammie

Fijn weekend

Liefs

lia zei

Het blijft altijd mooi om te zien, net als je foto's.
Liefs lia

het moonhuis zei

Prachtige foto's Patricia!!
Ik hoop dat er niet heel veel harde regen gaat vallen aankomende zomer.
Dan kan jij die heerlijke rijpe peren plukken, dat zou wel een keer fijn zijn he?
Fijn weekend!!

Liefs Monica

Unknown zei

Krijg gewoon zin in zo'n peer haha. Mooie foto's, fijn weekend, liefs Nathalie

Unknown zei

Hmm lekker! Kun je ook hele lekkere gerechtjes mee maken! :)

Liefs Marieke

Anoniem zei

Heerlijke foto's van de peertjes.
het is zo'n groeizame tijd dat je misschien straks echte peren kunt oogsten.
Als het stoofpeertjes zijn, weet je wat dan lekker is: Warme peertjes met een bolletje vanille-ijs!
Geniet!

Lieve groet,
Gerry

Unknown zei

leuk dat fruit in de tuin. Genieten is dat. Ik heb vorige herfst een leiappel geplaatst aan onze nieuwe schutting. Vol met bloesem dit voorjaar en nu zitten er beginnende appels aan. Ik heb zelfs wat moeten verwijderen omdat er anders te veel aan een tak komen. Ik heb ook een abrikoos geplant, maar die heeft niet gebloeid, dus ook geen vruchten. Wat zullen we smullen dit najaar :-) Fijn weekend. Annet

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Prachtige foto's ...hoop dat je zo vele peertjes mag plukken zien er mooi uit zet de kisten maar vast klaar hihihih .... geniet lekker van je mooie tuin ...fijn weekend geniet van je gezinnetje lieve groet rosita

Indruk zei

Wat leuk om dat aan je boom te zien groeien en lekker natuurlijk! pascale X

Madelief zei

Stiekem ben ik een klein beetje jaloers op je peertjes Patricia ;-) Wat zien ze er goed uit! Heerlijk om ze straks te kunnen plukken en ze in een taart of compote te kunnen verwerken.

Fijne week!

Madelief x

Alie zei

Prachtig toch?? En dat uit je eigen tuin en dat je daar dan zo van kan genieten. Als je het maar wilt zien

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...