zaterdag 12 april 2014

Hollands kant..





 Iedere dag fiets ik er langs.
En iedere dag zie ik ze groeien
en worden ze mooier en mooier,
totdat ze dan eindelijk in bloei staan..

Hollands kant, of beter bekend als 
Fluitenkruid. 


Dit kan je toch geen onkruid noemen.
Onkruid wat je plukt om thuis van te genieten.
Dit is met één woord, prachtig! 


Ik vond het al een feest om het in mijn
fietsmand te plaatsen. Want tijdens
 mijn dagelijkse ritje heb ik op
de terugweg een flinke bos 
fluitenkruid geplukt. (ik mistte
overigens wel m'n snoeischaar..)

Bij thuiskomst heb ik het boeket gelijk 
in een zinken kan geplaatst, want voor je
het weet hangt het hele boeket slap 
in de fietsmand. Het snakte naar water..


De seringen uit mijn vorige post  KLIK
heb ik binnen gezet, juist omdat de geur
 daar zoveel beter tot z'n recht komt.
Zo gauw je de kamer inloopt komt de 
heerlijke geur je tegemoet...


Geniet van een fijn weekend

Liefs,
Patricia





20 opmerkingen:

Blomkje en Wenje zei

Prachtig Patricia! Dan ruik je het voorjaar, hé?

Fijne dag!

Groetjes, Pietrik

Sis1 zei

Ik vond je seringen erg mooi, heb meteen ook wat takken binnen gezet.
Maar deze mooie wilde bloemen zijn inderdaad ook erg mooi. Zó Hollands.
Geniet er van

Blueberry zei

So cozy!

G-STYLE zei

Nee, dat is zeker geen onkruid te noemen. Staat ook erg stoer in die zinken kan .

Blijf ook je poort met deur erg sfeervol vinden, mooi met die krans en het groen op de muur.

Geniet lekker van alles om je heen , ziet er allemaal
erg mooi uit.
Fijn weekend gewenst ! Lieve groet Gea

lia zei

Blijft mooi dat fluitenkruid. Ik zag afgelopen week, een boomgaard in volle bloei met daarbij een sloot vol met fluitenkruid. Echt een plaatje.....,maar mijn mobiel maakt niet zulke mooie foto's, want had mijn camera niet bij me.

Fijn weekend
Liefs lia

Alie zei

Hahaha, zag het gister ook in de berm staan, maar ben doorgereden, want vorig jaar stond ik zo hard te trekken dat ik m'n nagel scheurde. M'n man en ik stonden toen voor een stoplicht en ineens zag ik ze, ik eruit, trekken als een gek en hups, m'n nagel kapot. Heb wel een prachtig bos geplukt hoor :). Wat een gezellige poort hebben jullie!

Le Style zei

Wat een geniet plaatjes! Zo mooi! Sfeervol onkruid het fluitenkruid.

Fijn weekend,
Yet

WEERspiegeling zei

Prachtig hè. Ik pluk ook elk jaar heel veel fluitenkruid en zet 't bij voorkeur in een zinken bloemenvaas. Daarvoor is het hier nu nog te vroeg; het staat nog in knop met slechts af en toe een klein bloempje.
Maar binnenkort, dan is 't mijn beurt :-)
Fijn weekend Patricia, geniet van de lente!
Lieve groet, Anita

Unknown zei

Hollands kant het klinkt eigenlijk veel leuker dan fluitenkruid. Van de week haal ik net als ieder jaar ook weer wat in huis of op de tuintafel.
De seringen zijn mooi en ruiken heerlijk. Echt een van mijn lievelingstuinbloemen. Wij hebben sinds vier jaar een boom (pje) in de tuin en hij bloeit nu voor het eerst wel een beetje voorzichtig nog met weinig bloemen. Maar ik ben al blij.
Mooie krans op de poort.
Fijn weekend verder, groetjes, Ingrid.

Anoniem zei

Wat mooi dat je al zo'n bos kunt plukken! Hier is het nog niet zo ver. Het groeit wel, maar bloeit nog niet echt.
Staat mooi in de grijze kan op de tuintafel.
Heerlijk genieten van het voorjaar!

Lieve groet,
Gerry

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Patricia, prachtig!

Ook hier groeien ze weelderig langs de berm en aan de dijk.

Ps. De muziek op je blog is zo mooi....

Heel fijn weekend en lieve groet,

Loes

Indruk zei

Fijn weer met dat mooie muziekje! Fluitekruid is veel te mooi om onkruid te noemen. Pascale X

Madelief zei

Prachtig Patricia! Wat een ontzettend mooie bos. Bij ons heeft het fluitekruid nog net iets meer zon nodiag. Ik verheug mij al op de bloei straks!

Fijn weekend!

Madelief x

Mijn Stijl zei

Mooie bos fluitekruid....je hebt weer sfeervolle foto's gemaakt.
Vind je deur ook zo leuk met die krans.

Fijne zondag,
Anita

het moonhuis zei

Mooi he, hier groeit het ook volop!
Fijne zondag!!

Liefs Monica

Room Seventeen zei

Fluitenkruid, prachtig! Maar hier in het Noorden staat het nog niet in bloei. Moet nog even geduld hebben, maar als het straks bloeit sleep ik karrevrachten mee naar huis .

Unknown zei

Gezellig hoor, Patricia.
Ik ga ook maar eens op zoek hier in de omgeving haha. Fijne zondag, liefs Nathalie

It's me zei

Ja mooi he ??..je ziet het overal alweer staan...,fijne zondag liefs Ria...x !

Anoniem zei

Oh, fijn dat ik weet dat het weer te "krijgen" is in de natuur. Het was mij nog niet opgevallen in de bermen. Dus nu maar weer goed rondkijken, want ik wil zo'n mooie bos zeker niet missen. Vorig jaar heb ik er ook al zo van genoten (niet binnen want het blijft 'vallen', maar buiten in een kan is het een prachtig plaatje). Wat heb je weer mooie foto's gemaakt! Mét muziek, die miste ik bij de vorige post, maar is nu gelukkig weer terug.
Fijne week!
Liefs, Peetje

Dineke@esatto zei

Ohhh, ik ben ook dol op fluitenkruid, en kan het ook plukken op weg naar werk....(kmoet het alleen nog even doen..;-))
Supermooi zo, in die zinken kan!

Fijne week!

Dineke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...