zaterdag 15 maart 2014

Beauty in the garden..




Even een rondje tuin gedaan. Wat 
blijft de Helleborus er toch prachtig
mooi bij staan met haar mooie bloemen.
Deze plant heb ik zo in mijn tuin gezet
zodat ik er vanuit huis van kan genieten.
Want vaak staat de Helleborus al in bloei
als het nog erg koud is. Dus een plaatje
én blikvanger in de nog kale tuin...


Je moet de bloemen even optillen
om ze eens goed aan te kunnen kijken.
De ene bloem straalt nog meer dan de 
andere. En er zijn er zelfs bij die hun 
lange dagen hebben gehad, maar
nog wel even doorzetten, tot heel
lang toe ergens in de Lente..


Hoop vandaag nog het een en ander
in de tuin te kunnen doen, want ik ben
er nog lang niet klaar. Ik wil als het 
kan, de klimop een flinke knipbeurt
geven. Want juist nu alle planten
nog klein zijn kan je overal makkelijk
 bij en is het makkelijker opgeruimd..

I'm in the garden
See you

Liefs,
Patricia






25 opmerkingen:

Room Seventeen zei

Mooie foto 's! Veel plezier in de tuin, hier miezert het een beetje, maar wie weet gaat de zo'n nog schijnen.

Anoniem zei

Mij vindt je nu ook steeds in de tuin. Zoveel te doen! Maar het is even wennen vandaag, geen heerlijke zon maar druilerig weer. Bah, ben het nu al zat, hihi. Morgen beloofd het weer wat beter te worden.
Je hebt de Helleborus mooi in beeld gebracht. Ik heb 'm (nog) niet in de tuin. Maar ik vind ze prachtig!
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

Ger zei

Je Helleborus staat er prachtig bij zowel in de tuin als op de foto.
Lekker in je tuin werken met dit mooie weer,goed voor mens en tuin.
Maar zo te voelen gaan we weer naar normale temperaturen voor de tijd van het jaar.
Fijn weekeind en lieve groet,
Ger

Nette Cecilia zei

We have the same flower at the same time? We here up in the north and you down there in the south ,amazing .Have a nice weekend ,Nette

Anoniem zei

Hallo Patricia,
Mooi is de Helleborus he? Het is jammer dat de bloemen naar beneden hangen, maar als je ze optilt hebben ze een prachtig hart.
Ik heb er ook een in de pot staan vlakbij het raam. Het is echt genieten.
Veel succes in je tuin. Op mijn balkon kan ik nog niet zoveel doen.
Een mooi weekend!

Lieve groet, Gerry

Tante Mali zei

Hi Dear,
hope you had a lovely day in your garden. Those Helleborus are beauties. Have them too and love them too!
Thank you for your nice visit
Elisabeth

Petra zei

Hoi Patricia,

Zeker met zulke mooie dagen is het geen straf om in de tuin bezig te zijn. Ik ben klaar met het grote werk en ga nu bezig met de gaten opvullen en onkruid wieden, tussen door lekker in het atelier om te frubelen, met een kop thee :-))

Ik wens je een fijn weekend toe, geniet ervan!

Lieve groet van Petra

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtige geniet plaatjes ..heerlijk he vandaag hier weer een heerlijk zonnetje even wat bloemen gehaald en wat gerommeld op de binnenplaats wat loopt alles lekker uit ... ja klimop wil wel groeien he en je kan er ook nog leuke dingen van maken ;-) heerlijk he een tuin was voor mij ook wel een wens maar je kan niet alles hebben misschien ooit ... ben gelukkig met de dingen die we hebben ... wens je een fijn weekend geniet er nog lekker van ...lieve groet rosita

Bizzy @ home zei

Prachtig die helleborus, jammer dat ze altijd zo onder de bladeren verstopt zitten. Ik knip ze vaak af en doe ze in een drijfschaal.
Fijn weekend,
Lieve groet, Renny

Madelief zei

Hoi Patricia,

Het was vandaag perfect weer om in de tuin aan de slag te gaan! Wat zijn ze toch mooi die heleborussen. Het mooie van deze bloemen vind ik ook dat je er zo lang plezier van hebt. Bij mij bloeien ze nu al ruim één maand. Je hebt ze prachtig vastgelegd op de foto!

Fijne zondag!

Madelief x

Fia zei

Dit is wel een hele prachtige kleur....wat heb je er mooie foto's van gemaakt Patricia...

hart, gr Fia

It's me zei

Mooie foto's hoor..geniet van een heerlijke zondag!....x!

Indruk zei

prachtig die helleborus, en ook weer zo mooi op de foto gezet! Pascale X

Thuis bij Tjits zei

Wat een prachtige kleur en wat heb je er weer schitterende foto's van gemaakt! Ook wij zijn nog lang niet klaar in de tuin, er moet nog een hoop gebeuren, vandaag maar een dagje lekker binnen rommelen..

Liefs, Tjits

Mirjam zei

Hoi Patricia,
Het is ook zo heerlijk om weer lekker buiten in de tuin bezig te zijn. Wat zijn je helleborussen inderdaad prachtig mooi zeg..
Daar heb je altijd zo lang plezier van, zeker als je ze zo in de tuin zet, dat je ze van binnen kunt bewonderen...
Ik wens je een heerlijke avond en prachtige nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

MODERN COUNTRY zei

Dear Patricia,

Thank you so much for taking time to leave such a lovely comment <3 Hope you have a nice weekend in Nederland. I guess your Spring weather is a little bit ahead of us here up North. But every day it brings us closer. Spring is such an vibrant and wonderful season, nature waking up gives us all the extra needed energizing happiness. Wish you many hours of pleasure in your garden. Helleborus is certainly beautiful !!

~ Aina ~

Тюльпанечка zei

Какие красивые у Вас фотографии!!!

linda zei

Leuk dat je mijn volger bent geworden!!!
Groetjes Linda

Blueberry zei

Thanks for you your comment;)
I like your blog too;)
Greetings,
Ira

Janny zei

Jij hebt ook al zo'n mooie kleur Helleborus. De mijne zijn veel fletser van kleur, maar zijn dan ook al vele jaren oud.
Heerlijk om weer in de tuin te kunnen werken, he?
Janny

Alie zei

Prachtig! Ben er ook gek op.

Alie zei

Prachtig! Ben er ook gek op.

Judith zei

Wat een verschil met vorig jaar hè... nu het al zo vroeg lente is en de winter ook erg mild was, is alles al zo vroeg uitgelopen... dan kriebelt het vanzelf om aan de gang te gaan in de tuin (al heb ik daar nu geen last van met m'n kale dakterras hihi).

Geniet van je tuin!

pieta zei

De Helleborus, wat een mooie plant. En hij bloeit ook zo lang door. Die warme kleuren. We hebben weer een beetje aan de lente mogen snuiven. Dan weten we ook alweer hoe het voorjaar voelt.
Lieve groetjes xxxPieta

Unknown zei

Hoi Patricia, bedankt voor je reactie op mijn blog, thuis bij Huis & Haard. Ik volg je nu hoor! Het ziet er allemaal erg gezellig uit, ik wens je een fijne dag! Liefs Nathalie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...