maandag 29 oktober 2012

Een mand vol...



Wat was het toch genieten dit weekend.
Geen verplichting, alleen maar, 'er voor elkaar zijn'
Heerlijke de bossen in om dan vervolgens bij
thuiskomst moe maar voldaan op de bank te ploffen
met een heerlijk glas rode wijn, onderwijl genieten
van de houtkachel die brandt. Dat is hét genieten
waar ik zo van hou...


Maar ik zou ik niet zijn om met lege handen thuis
 te komen vanuit het bos. Ik heb een mand gevuld met 
grote en kleine dennenappels. De grote heb ik in deze metalen
 plukmand gedaan. Deze mand krijgt z'n plek naast 
de houtkachel, zodat de dennenappels goed kunnen drogen.
De kleine dennenappels liggen nog buiten, daar ga
ik zeer zeker ook nog iets mee doen.


Zo stiekem aan geeft dit toch wel een beetje een Kerst sfeer.
Denk er maar eens een laagje sneeuw bij 
en het plaatje is compleet.

De tijd gaat al zo snel, al zeg ik het zelf
dus laat ons nog even genieten van de mooie 
kleuren van de Herfst.
Het zonnetje erbij, want die heeft zich
 vandaag nog niet laten zien.

Lieve groet,
Patricia




20 opmerkingen:

Sabine zei

Leuk he die dennenappels, en dan uiteindelijk in de houtkachel zodat het hele huis ernaar ruikt. Heerlijk. Liefs Sabine

Corine(THUIS) zei

Die grote dennenappels zijn stoer.. die zie je hier in het plaatselijk bos niet.. da's nou jammer!! Zou hier bij de kachel ook heel leuk staan :))

Marian zei

Mooie denneappels, doet me er aan denken dat er hier in de schuur nog een doos staat, ook van die mooie grote.
Ik ben wel benieuwd wat je met de kleine gaat doen..

ria zei

mooi!!!ik geniet ook heel erg van de herfst,maar dat laagje sneeuw hoeft van mij eerlijk gezegd niet zo!!
Fijne avond!!

Alie zei

Mooie foto's! Groetjes Alie

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Heerlijke sfeerfoto's!

Dennenappels.... ze blijven altijd mooi voor decoratie.

We hebben prachtig weer gehad het weekend, vandaag was het een echte herfstdag. Maar binnen maken we het weer gezellig met kaarslicht en een lekker wijntje.

Fijne avond!

Lieve groet, Loes

It's me zei

Prachtig !!!.......liefs Ria...xxx...

Judith zei

Het was ook wel echt geniet-weer dit weekend: Koud, maar zonnig! Vandaag was het andere koek, maar ook zo'n dagen horen bij de herfst;-)

Simpel maar mooi die dennenappels!

Fijne avond

La Maison zei

Wat een gezellige foto's. Ik weet nooit of het nou dennenappels zijn of sparappels, nou ja,in ieder geval geven ze sfeer.

Groetjes
Hermine

Krek wak wou zei

Heerlijk he....voor de kachel met een wijntje! ;-)) Dennenappels horen helemaal bij de herfst....en idd bij de kerst...ik begin er ook al stiekem een beetje aan te denken.
Groetjes van Nicole

Jolanda zei

Hoi,

Heerlijk mijn vriendin kwam ook een zak vol bij mij brengen voor de winkel!!

Genieten!!

Lieve groet,

Fijne week,

Jolanda

Pieta zei

Wat een mooie dennenappels. De herfst is aangebroken, de regen en de bladeren waaien je om de oren.
Inderdaad een mooi seizoen met z'n mooie kleuren.
Lieve groet Pieta

lia zei

Toevallig zat ik gisteren te denken om de grote schaal op tafel vol te maken met dennenappels.
Twee jaar geleden een zak vol gekocht, en nog steeds niet gebruikt.

Fijne week
Liefs Lia

saskia zei

eenvoudig maar precies genoeg erg mooi .

ze blijven leuk he die lantarentjes ik die sleep ik altijd bij de kringloop weg.
in de wijk van mijn vorige huis stond een boom met dennenappels daar heb ik vaak lopen rapen ze zijn zo decoratief he .

een fijne dag grtjs saskia

Mirjam zei

Hallo Patricia,
Hier ook een grote mand vol met dennenappels in huis, geeft zo'n heerlijk sfeertje...
Ik wens je een heel fijne dag,
Lieve groet,
Mirjam

Kom Achterom zei

nou ik ze bij jou zie denk ik jaah die haal ik ook weer voor de dag! kan er ook wel bij !hihihi
fijne dag
Yolanda

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

mmm heerlijke plaatjes en niets is zo lekker als een heerlijke boswandeling en dan thuis komen met een tas vol gevonden denneappels ...en dan lekker een glas wijn een stukje kaas en een heeerlijk haard die aan staat mmmm krijg gewoon trek hier hahahah fijne week lieve groet rosita

Bizzy @ home zei

Wij hebben ook hele grote dennenappels gezocht op Terschelling, nu moeten ze even uitzetten binnen en dan decoreren.
Mooie foto's weer bij jou.
Lieve groet, Renny

't Glimmenhofje zei

Hoi Patricia,
Eindelijk ben ik weer eens aan het rondkijken in blogland en aan het inhalen, want wat heb ik een leeswerk-achterstand van dat lange niet hier kijken...hihii... Dat is het nadeel van alleen maar via Facebook mijn creaties laten zien, ik gunde mezelf de tijd (die toch al beperkt is bij mij...) niet om dan ook nog eens bij de blogs te gaan kijken, want dat kost ook een hoop tijd... Maar ik vind het toch wel weer zo leuk dat ik gauw weer een eigen post plaatsen en weer wat vaker bij je kom lezen en je mooie foto's bewonderen! En daarnaast blijven wij elkaar vast en zeker nog horen en zien via Facebook, wel zo gezellig!! Lieve groetjes, Joyce.

Fågel Blå zei

Hello Patricia!
I love this photos so nice!
I am a bad bloger!!!!
I am so busy, so sorry!
But I love your blogg!
I whish you a nice week
Kathrine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...