maandag 23 augustus 2010

Plukmanden...


Tijdens onze heerlijke vakantie in The Provence heb ik echte Lavendel plukmanden gescoord. Ik heb ze in twee maten gekocht. Een ovale, wat ik daarin ga doen weet ik nog niet zo. Nu liggen daar tijdelijk wat mooie thee doeken in, en misschien verhuist de mand binnenkort wel naar de badkamer voor de handdoeken of washandjes.


De grotere mand staat in de huiskamer met, tja het kan haast niet anders, Lavendel. Zo gauw je de huiskamer binnen komt, komt de heerlijk geur van Lavendel je tegemoet. Een net zo'n mand met Lavendel heb ik zaterdag aan een lieve vriendin gegeven voor haar verjaardag, ze was erg blij mee. Het geeft zo'n fijn gevoel als je mensen zo blij kan maken en ziet stralen...

Ik heb buiten de foto's van de manden gemaakt, omdat het erg donker weer is. Een volgend keer zal ik laten zien waar ik ze binnenshuis neer heb gezet.


Gisteren zijn we in alle vroegte, wel te verstaan om 05.30, naar België vertrokken naar een Brocante markt in Temploux. We hadden over twee weken graag naar Lille willen gaan, maar dit jaar zit dat er, jammer genoeg, niet in. De markt in Temploux duurt 24 uur, dus we wilde niet al te laat daar aankomen. Je weet maar nooit wat voor een leuke dingen je scoort. Waar ik nog naar op zoek ben heb ik helaas niet kunnen vinden, dus toch volgend jaar naar Lille om daar meer te kunnen scoren...


In Temploux heb ik deze oude kaarten uit1919 weten te bemachtigen. Die krijgen weer een mooi plekje.
De witte emaille blaker daar ben ik helemaal blij mee. Ik had er al een blaker, maar deze met geschulpte rand daar was ik nog naar op zoek. Ik heb niet veel gescoord, maar wel leuke dingen en...
we hebben een geweldige dag gehad samen...

Geniet van de week, ik hoop dat het zonnetje zich iets vaker zal laten zien dan vandaag. Het is nu wel goed weer om binnenshuis iets doen, lekker te fröbelen met van alles en nog wat...

Een lieve groet voor al mijn lezers,
Patricia

40 opmerkingen:

Fleurette zei

Hello my dearest Patricia,
It is very amazing basket and a beautiful old postcards!!!
Have a very nice evening:)
Big hugs
Fleurette

Mayflower zei

Wauw.....wat een prachtige plukmanden, zo mooi om er steeds weer andere dingen in te leggen of....deze gewoon als plukmand te gebruiken.
Je oude kaarten en blakertje zijn ook heel mooi Patricia.
Lieve groet, Mea

Kom Achterom zei

ooh mooi hoor!! ik ben ook bijna jarig!! hihii
daar zou ik nu ook helemaal gelukkig van worden!! mooie blaker ook trouwens!!
fijne avond
Yolanda

manon 21 zei

Ah cette belle lavande!

Amitiés

manon

faire un songe zei

Ik vind je plukmanden geweldig..
Misschien toch mijn schoonouders maar eens vragen of ze er eentje voor me mee willen nemen, Ze gaan volgende week maandag afzakken naar het zuiden voor een paar weken..
En wat is leuker Lille of Temploux..
Je hebt wel leuk gescoord..!!
Groetjes Hetty

Daniëlle zei

Wat leuk echte lavendel manden! En wat staat het schitterend met die enorme bossen lavendel erin..
Leuk de kaarten met oude afbeeldingen, kun je leuke dingen mee doen.
Fijne avond,
Groetjes
Dani

Passione Helena zei

Prachtige plukmanden Patricia!

Ik geloof meteen dat het heerlijk geurt bij jouw in huis. Wat zal het mooi staan!

Wat heb je ontzettende mooie kaarten gescoord en het blakertje..ook zo mooi met het geschulpte randje.

Heerlijk als je zo van zo'n dag kan genieten!

Fijne avond,
Liefs Helena

kralenqueen zei

Je hebt weer hele mooie spulletjes gescoord zeg ! Groetjes Rianne

by kuzz zei

Wat een leuke manden!
En je kaarten zijn ook prachtig!

Haikey love of living zei

Wat een mooie plukmanden zeg!

Je kaarten zijn ook mooi!

groetjes, Haikey

Kind An Huys zei

Je vriendin boft!! Leuk zijn ze!
Gezellig zo'n dagje struinen in Belgie, en je hebt toch nog leuke dingen gescoord! Zo'n geschulpte blaker staat ook nog steeds op mijn "verlanglijstje".
Lieve groet, Anne.

G-STYLE zei

Prachtig zijn die manden , vooral die houten hengels maken het af .
Lief om er ook eentje kado te geven , kan me voorstellen dat ze blij was met zo'n origineel en heerlijk ruikend kado.
Fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad en daar hoef je niet altijd veel voor te scoren.
fijne avond nog , lieve groet Gea

Claudia Leertouwer zei

Goed idee met washandjes, die ga ik onthouden!

Liefs Claudia

Miranda | Taxx Life Blog zei

Geweldig die plukmanden!!! Je hebt echt leuke dingen gescoord! Groetjes

Room Seventeen zei

Altijd mooi die plukmanden, en superdecoratief. Temploux is een leuk alternatief voor Lille..
iets minder bekend maar wel de moeite waard heb ik begrepen.
groetjes Hennie

Marijke van Ooijen zei

Hay Patricia,

Wat een geweldige manden...echt heel erg mooi...
En je andere spulletjes zijn ook al zo schattig.
Heerlijk hé als je zo lekker hebt gescoord...en wat ben je er dan blij mee hé?

Liefs,
Marijke

Belle Brocante design zei

Oh Patricia die kaarten!!! Wow dat vind ik dus nooit he, moet het doen met de digitale die ik verzamel ;) En die manden vind ik ook helemaal goed zeg echt origineel Frans... En wat lief dat je vriendin er een kreeg!

Geniet ze,
Annemiek

flowing moments zei

Wat een mooie manden en ze zijn voor zoveel doeleinden te gebruiken, echt een mooie aanwinst net als de rest van je aankopen!

Groetjes Joke

Jeanette zei

OOhhh....geweldig zijn je plukmanden en wat een heerlijke dikke bos lavendel. Ik heb ook een dikke bos naast me liggen en wat ruikt dat lekker hè? Er zit wel verschil in lavendel. Ik vind de wat lichtere lavendel lekkerder ruiken als die echte paarse lavendel.

leuke kaarten en een mooie blaker heb je gescoord! Bedankt weer voor je mooie foto`s!

Lieve groet, Jeanette

It's me zei

Leuke manden !!!!!


Echt leuk hoor !! en die kaarten zijn ook al zo leuk !!...ik heb je gemaild hoor......groetjes Ria....

Marjan Meerveld zei

Geweldig die manden gevuld met lavendel. Ik kan de geur hier zo vroeg in de morgen ruiken. Hoe groot is jou auto eigenlijk??????
Geniet er lekker van.

groetjes
Marjan

lia zei

Leuk hoor die plukmanden, en daar kun je van alles mee doen. Dat blakertje is inderdaad ook een hele mooie.

fijne week, lia

Linda zei

Hoi

Weer een leuke blog om te lezen.
Fijne week , Linda

Hannekie(Sisterly) zei

zo dat ziet er geweldig uit zo met die bossen lavendel. heel mooi. gelukkig ga ik dit jaar weer met mijn zus naar lille. met de bus dus geen grote aankopen maar dat vind ik niet zo erg. jij hebt zeker leuke spulletjes gekocht hoor
gr hannie

Bizzy @ home zei

Prachtige plukmanden heb je gescoord. Wat staan ze mooi met de bossen lavendel er in. Het blakertje en kaarten zijn ook geweldig.
Lieve groet, Renny

Ger zei

Hallo Patricia,

Heb fffff zitten wegdromen bij je geweldige posten over La Douce France,ja die uitgestorven dorpjes daar liepen wij ook rond en vroegen ons af bij het aanzien van de vele onbewoonde kasteeltjes, landhuizen en boerenoptrekjes, het een nog wel 'n beetje onderhouden het ander helemaal overwoekerd met bramenstruiken en onkruid waar zijn de bewoners gebleven, maken de kinderen als erfgenaam enkel ruzie met elkaar over de verkoop?Tja als ik dan uit goede bron verneem dat zo'n in de loop der jaren vervallen kasteeltje ruim 1 miljoen moet kosten.....
Was ik maar niet zo knap....maar rijk!!!hi,hi.....grapjuuuu!!!;-)
Zou ook al tevreden zijn met 'n stel van die verweerde deuren of luiken, en het hoef niet eens een heel tuinhek met smeedijzerenpoort te zijn....maar een paar meter dan was ik al tevreden....

Je lavendelplukmanden zijn super en voor vele doeleinden te gebruiken in elk jaargetijden.

De markt in Temploux daar zijn mijn man en kleinzoon zaterdag ook geweest.
Ik niet want als huisvrouw heb je andere dingen tedoen als je net een dag terug bent van vakantie;-)
Maar de markt begint op zaterdag om 7 uur in de ochtend en gaat dag en nacht door tot zondagavond 18.00 uur.

Wij waren wel op een hele leuke grote brocante in de omgeving van vakantie adres, maar nadat we bijna een kant van de rijen gezien hadden barsten er een noodweer los als of de wereld verging.....dus toen het weer enigsinds droog was begon iedereen in te pakken en was het helaas gedaan met de markt.
Kocht er nog wel precies hetzelfde blakertje als jij hebt, alleen met blauw randje.

Nou, ik ga nog weer even van je foto's genieten,bedankt voor het delen!
Lieve groet,
Ger

Unknown zei

hoi patries,

daar ben ik dan op jouw blog...de manden zijn echt prachtig en ik ben heel blij met de mijne....
ik weet nog niet zo goed waar ik hem neer ga zetten, misschien heb jij nog een goed idee?
Hij moet wel een mooi plekje krijgen....
tot gauw!

La Maison zei

Mooie plukmanden en lavendel geurt echt heerlijk in huis, ik weet het.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is, wat zocht je dan in Temploux?;)

Groetjes
Hermine

Bonjade zei

Een heerlijke post met wanna haves.....
Werkelijk mooie vondsten.
Fijne avond

basiclabelSweden zei

Kom even controleren of het je echt geluk is hoor haha... Echt heel goed van je :)

Ik wist het wel.

Stik jaloers op je mooie lavendel met de prachtige manden: ZUcht......

Wens je een zonnige week&liefs

Marion

Irma zei

hoi Patricia.

je hebt prachtige dingen gevonden helemaal mijn ding de blaker en de manden alles even mooi.
Goed te horen dat jullie het zo leuk hyebben gehad, ik vind het gezellig dat je er weer bent liefs Irma

Caroline zei

Wat een schitterende manden ! Mijn lavendel zit in een lelijke doos en staat dus ook in de schuur ... De manden gelijk op mijn lijstje geschreven ;-) Ik ga wel naar Lille dus wie weet zie ik er 1. Prachtig, je blaker en je kaarten !!! Groeten Caroline

Michaja zei

Prachtige manden met heerlijke lavandel!
Ben benieuwd van de foto's van de manden op hun plekje binnen in huis.
Groetjes Michaja

Splashes of Pink and Mint zei

Prachtig die plukmanden! En lavendel, hmmm... héérlijk!
Toevallig schreef ik net in m'n blogje dat ik geen genoeg kan krijgen van oude kaarten! Dit zijn ook weer beauties! En Temploux?? Daar ben ik ook geweest in de vakantie! Was een hele grote als ik me nog goed kan herinneren (ben er op nogal veel geweest, dus weet ze niet allemaal meer hoor!)!
Luik ben ik nog nooit geweest, lijkt me ook nog weleens leuk.
Groetjes Elly

Fågel Blå zei

Thanks for your lovely comments on my blog!
I be so happy!
And what a lovely music you have here!
And your photo so lovely!
Have a nice weekend!
Kathrine

Rozmeen zei

Wow prachtige plukmanden met dat lavendel erin.

Je hebt een inspirerende blog!

Ik kom je snel weer bezoeken.

Liefs,
Rozmeen

Abacaxi & Hortelã zei

Zo, nu heb ik op mijn beurt jouw vakantie-foto's bekeken! Mooi hoor, echt genieten! Frankrijk is en blijft een fantastisch land, hoewel er vakantie vieren iets minder noodzakelijk wordt als je er het hele jaar al woont ;)
Bisous, Chantal

Petra zei

Hoi Patricia,
Ik heb je blog per toeval ontdekt. Wat een prachtige foto's maak je. Mijn complimenten. Vooral de foto's die je gemaakt hebt in Frankrijk. Je hebt er een volger bij.
Groetjes, Petra

Sonja zei

Hoi Patricia, mooi zijn de lavendelmanden en je nieuwe aanwinsten ook! Wat een schattige kaartjes..

Je had het over Lille, dit jaar ' mag' ik er naar toe haha. Al een paar jaar proberen we het te plannen en dit jaar gaat het lukken. Mijn vriendin en ik geven het elkaar voor onze 40-ste verjaardag.. haha.. zo lukt het gewoon ;). Ben wel erg benieuwd.. Ben je er zelf al eens eerder geweest?

Alvast een heel fijn weekend!

Groetjes, Sonja

Gwennie zei

Die plukmanden zijn erg gaaf inderdaad! Ik heb er ook veel zien staan op allerlei (brocante)marktjes afgelopen vakantie in de Provence! Je zou ze bijna allemaal wel mee willen nemen, hè?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...