donderdag 1 juli 2010

De prachtigste bloemen


Eindelijk de Papaver staat in bloei, ze is zo mooi nu de zon volop schijnt. Op een afstand lijkt het net crêpepapier. Kijk de grote zaaddozen komen alweer tevoorschijn, ook die zijn erg mooi en decoratief in de tuin. Die laat ik gewoon staan zodat ze het zaad kunnen vormen en ik er volgend jaar weer van mag genieten.


Wisten jullie dat er in Tsjechië velden vol staan met Papaver, ik vroeg me altijd af ze daarmee doen. Maar na lang navragen blijkt dat ze het zaad gebruiken om op de broodjes te doen, dus het 'maanzaad' bolletje.


Mijn dochter heeft morgen een feestje bij haar vriendin. Een leuke kado wilde ze hebben, nm een roos. Een roos voor in de tuin. Dit hoor je niet zo vaak. Gisteren zijn we samen op zoek gegaan naar een mooie roos speciaal voor haar en deze is het geworden. Ik moet zeggen ik vind hem zelf ook erg mooi, zou ook in mijn tuin niet misstaan...


Ik moet eerlijk bekennen ik ben met dit weer niet veel met mijn blog bezig en ook bij andere blogs ben ik weinig te vinden. Maar dit zal bij vele wel het geval zijn. De vakantie komt langzaam aan ook in aantocht, nog 2 weken school. Volgende week de musical in groep 8 bij mijn jongste, daar ben ik druk mee in de weer geweest. Een leuke bezigheid. Dus mijn basisschool periode zit er bijna op, een nieuwe face in aantocht...


Vanuit mijn zomerse tuin 
stuur ik jullie allen een lieve groet,
Patricia

13 opmerkingen:

Unknown zei

Dus jij sluit een periode in je leven af om weer aan een nieuwe te beginnen. Wat worden ze snel groot he de tijd vliegt. Geniet maar van ze! Je hebt touwens prachtige muziek op je blog.
lieve groet van Romy

lia zei

Bij mij is het net andersom, maar ik heb dan ook niets meer op school. Dus geen geregel voor groep 8 en andere zaken. En omdat ik een zonneallergie heb (nooit gehad) kan ik het buiten moeilijk houden, dus zit dan maar binnen te bloggen. Maar nu ga ik zo aan het eten beginnen, want dat probeer ik ondanks de warmte toch maar te blijven doen.

Wat een prachtige bloem trouwens, en die roos ga je voor jezelf gewoon ook halen joh.

Fijne dag,
lieve groet Lia

kralenqueen zei

Hoi Patricia, Wat een prachtige foto heb je van de bloem gemaakt. En wel leuk dat je navraag gedaan hebt van wat ze er van gaan maken. Nu zijn je gedachte misschien wel in Tjechie als je een broodje eet met maanzaad.
En ik herken het wel van je dat je wat minder aan het bloggen bent dat heb ik ook. Soms even vluchtig kijken , en zelfs me gefreubel is op een laag pitje.
ben nu allemaal patronen aan het opzoeken om in de vakantie te gaan maken.
Fijn en zonnig weekend alvast.

groetje Rianne

Fågel Blå zei

Hello!
Thanks for your comments on my blog!
I be so happy!
So lovely flowers in your garden to!!!!
I like them alot!
Have a sunny summerevening!
Kathrine

basiclabelSweden zei

Wat een mooie klaproos, ik was al zo blij met de mijne maar nu ik die van jouw heb gezien... prachtig.

Liefs van een blogster, die af en toe even op haar eigen laptop mag van haar dochter om dat die er zelf nog geen 1 wil kopen en nu minst 10 weken vakantie is de mijne de hele dag bezet houd en doet alsof die van haar is hahaha...

OOOh maar het is te heerlijk weer om binnen te zitten ga snel weer even naar de zee misschien een duik nemen en terug..

lieve groet

Marijke van Ooijen zei

Hay Paricia,

Wat een ontzettend mooie foto's van die roos..wat heb je dat mooi op de kiek gezet..
Dat is ook een vorm van kunst.

Zonnige groetjes,
Marijke

It's me zei

Hoi hoi.pffffff............ja wie zit er nu binnen met dit weer......geniet en maak je niet druk !!...het is vakantie tijd voor iedereen.............toch?? mooie foto's ik ben blij dat je er weer was.....lieve groetjes Ria....

Home and Lifestyle zei

Wat laat je mooie foto's van de papaver zien...ik wist niet dat daar het maanzaad vandaan kwam!

Vorig jaar hadden wij van onze jongste het laatste jaar basisschool! Heel bijzonder! Als ik nu langs die school kom, staan er bijna geen ouders meer die ik ken en dat is een vreemde gewaarwording, want voorheen kende je er bijna iedereen!

Veel plezier met de musical! Lieve groet, Ingrid

P.S. Ik doe het ook wat rustiger aan...laat hier en daar een reactie achter en post minder vaak! Bevalt goed!

♥ Welkom bij "het Zolderluik" op Nr.5 ♥ zei

Wat grappig, wist ik niet, maanzaad! leuk, weer wat geleerd!
Wat enig dat dat vriendinnetje een roos wil voor in de tuin!
Groetjes Hilde

Yvonne - Frl. Klein zei

What wonderful flowers!
Have a nice weekend,
Hugs, yvonne

Marge zei

Oh, so many beautiful photos!!!
I like very much previous posts, too!!

Happy, sunny and many joy to your weekend!!
Hugs, Marge

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Hallo Patricia,

ja kleine meisjes gaan op weg om groot te worden. Maar inderdaad een prachtige en bijzondere ens van een vriendin en leuk dat je dochter er oog voor heeft. Geniet van deze zomerse dagen,

groetjes Pauline

Les Cotrions zei

Thank you Patricia! I had a nice birthday this year!
Your flowers are really stunning in their Summer colours!!!!
Enjoy a nice week end!
Big hugs from a boiling Italy!
Vale

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...