zondag 20 juni 2010

Emaille emmers





Emmers, 
ik heb ze in verschillende soorten, maten én 
materialen. Graag laat ik nu mijn emaille emmers 
voorbij komen. De kleinste emmertje, daar staat 
meestal een plant in. Nu is dat roze gipskruid,
maar ook regelmatig kruiden, zoals tijm,
basilicum, munt. Dan wordt de emmertje op
 de vensterbank in de keuken geplaatst zodat
 ik het kan gebruiken tijdens het koken.






De middelste emmer, daar staat meestal wel 
een boeket bloemen uit de tuin in, zoals vrouwenmantel, 
fluitenkruid, ridderspoor of gewoon een mooi veldboeket. 
In de winter gaat alles naar binnen en zet ik er Eucalyptus
 in zodat de keuken heerlijk ruikt. Deze emmer krijgt dan 
z'n plek bij de rest van mijn verzameling emaille.





De grootste emmer, deze heb ik voor de foto's 
even leeg gemaakt, die staat altijd in de garage. 
Hierin zitten de perssinaasappelen, ik denk zo'n 
kilo of 10. Er gaat niks boven een heerlijk glas
 vers uitgeperste sinaasappelsap, s' morgens bij
 het ontbijt. Dus die 10 kilo is hier zo op...








Buiten in mijn tuin heb in nog meer emmers 
van oa zink. Hierover meer in een volgende
 post. Misschien heb jij ook nog wel mooie 
emmers in het gebruik voor het een of ander, 
misschien leuk om het eens te laten zien.

Ga een fijne week tegemoet,

Lieve groet,
Patricia










25 opmerkingen:

kienkele zei

Hallo Patricia, wat een leuke post over je emaille emmers. En zo goed dat ze ook echt gebruikt worden, voor allerlei doeleinden. Zelf heb ik een flinke verzameling wit emaille, maar de emmers ontbreken nu nog. Wel een aantal zinken emmers, die worden in de tuin gebruikt!
Fijne avond, groetjes, Tineke

Home and Lifestyle zei

Wat een leuke witte emaille emmers...mooi ook met het gipskruid of een veldboeket! Hier staat één zinken emmer in de tuin, die wil ik binnenkort op mijn blog laten zien, want een aantal weken terug heb ik er zaden in gedaan! Er komt een hoop groen omhoog, alleen moet de komende tijd blijken of het bloemen zijn of dat het onkruid is hi hi!

Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

Bonjade zei

Wat een heerlijke verzameling prachtemmers......Heerlijk met al dat bloeiende spul erin.....voor het ultieme zomergevoel.......
Fijne nieuwe week.

Oh ja ik laat je binnenkort eens zien hoor wat ik in zo'n emmer heb staan.....

Sonja zei

Zeker een plaatje zo met z'n drietjes. Leuk idee van de emmers, ik al ook eens een rondje doen.

Groetjes, Sonja

Jeanette zei

Hallo Patries, geweldig je verzameling emaille emmers en wat leuk dat je in de één een plant en in de ander de perssinaasappels hebt, zo zie je maar die emmers zijn overal goed voor:-)

nog even over je vorige post wat een prachtkast is dat en wat staat die kast daar mooi!

Fijne week, het weer gaat heel mooi worden dus dat wordt weer lekker genieten....

Lieve groet, Jeanette

Kind An Huys zei

Wat een mooie verzameling heb je daar, en inderdaad bijna alles kan er wel in en staat mooi!!
Heerlijk zo'n glas verse jus....en zo gezond!!!
Lieve groet, Anne.

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Hallo Patricia,

Je wilt niet weten wat er allemaal in de emmers kan staan. Maar ook zo, zonder iets zijn de emmers de moeite waard. De foto,s zijn mooie kleine stilleventjes.

Onze overgrootmoeders hebben er altijd het sopje ingedaan, als ze eens wisten.....

groetjes Pauline

Mayflower zei

Wat een mooie verzameling emaille emmers en je heb deze weer zo prachtig op de foto gezet. Sinds Irma met emaille op maandag is begonnen, heb ik ook een emaille-tic en ben op zoek naar een mooie emmer, als ik slaag maak ik daar zeker een foto van.
Fijne week en een lieve groet, Mea

Room Seventeen zei

Leuk die emmers! Super nostalgisch en decoratief. Appels en zonnebloemen erin als het herfst wordt.Het idee van Mea vind ik ook erg leuk, gipskruid zal vast mooi staan.
Groetjes Hennie

It's me zei

Wat een mooie emmers......mooie foto's !!!....leuk dat gipskruid erin......fijne gezellige week liefs Ria......

Tierlantijn zei

Je hebt er weer mooie plaatjes van gemaakt! Sfeervol!

Groetjes! Ilona

basiclabelSweden zei

Neeeh geloof me jij wil mijn plasticschoonmaakemmers niet zien op geen enkele blog! Nu kom ik door jouw blog tot het besef dat ik niet eens in het bezit ben van een mooie emmer !?!?!?!?


hahaha... gelukkig heb jij een paar hele mooie exemplaren en kom ik lekker bij jou kijken okay!

lieve groet!

Ps. ga nu natuurlijk ook op zoek naar een mooie emmer :)

Marga zei

Hallo Patricia.
Leuk hoe je die emmers hebt gefotografeerd.Met bloemen en gehaakte kleedjes.
Leuk idee.
Jij ook een fijne week gewenst.
Groetjes Marga

Unknown zei

Wat leuk, Patricia en een heel goed idee om onze emmers ook te laten zien.
Ik ga deze week nog foto's maken want ik heb er ook een paar her en der staan.

Lieve groet,
Monique

The Old and the Beautiful zei

Nee,ik bezit helemaal geen mooie emmers maar heb genoten van die van jou.
Ik vind witte emaille emmers zo nostalgisch aandoen.
Fijne week!
Groetjes,
Gonda

Splashes of Pink and Mint zei

Oww... dat schattige gipskruid in je mooie emaille emmer, het is een plaatje! Zulke emmers blijven gewoon altijd leuk, waar je ze ook voor gebruikt!
Fijne week, met joepie!!! een zonnetje!

Yvonne zei

Hoi Patricia,

leuk die emaille emmers, afgelopen zaterdag zag ik een pastel blauwe, en die heb ik laten staan (SPIJTTTT)
hij was maar een paar euro, maar ik dacht er even geen plek voor te hebben, stom,stom, stom natuurlijk
wat leuk dat je ze echt voor verschillende doeleinde gebruikt he
ik heb zelf maar 1 witte, een grijs gewolkte en een zwarte (laatste heb ik eigenlijk voor de verkoop gekocht, maar kan hem toch nog niet goed wegdoen..)
gipskruid zal vast ook erg mooi in de emmmers staan, ach eigenlijk past alles er wel in
leuke post !
fijne dag en groetjes van Yvon

lia zei

Leuk die emmers van je, en dat plantje is ook zo leuk. Zaterdag met mijn zoon naar een tuincentra geweest, en hij heeft daar een klein van meegenomen. Kom ik 's middags in de C1000....wat denk je, voor dezelfde prijs een hele grote plant.
Maar ze zijn heel leuk.....

fijne week, lia

Het aftellen gaat beginnen voor je dochter, heeft ze er zin in....

Passione Helena zei

Wat heb je mooie witte emmers Patricia!

Wat schattig met het gipskruid..
Het doet ook zo lief aan.

Genieten dit.

Fijne week!
Liefs Helena

Hannekie(Sisterly) zei

leuk hoor die emmers. je hebt er geweldige foto van gemaakt. ik heb er ook 1 en daar zit een plant in. maar ik wil er nog graag wat meer hebben.
gr hannie

G-STYLE zei

Hoi Patricia ,
mooi zijn die emmers , geeft gelijk sfeer , helemaal met mooie bloemen erin.

ben benieuwd naar de rest van de collectie...

fijne week verder , lieve groet Gea

Fleurette zei

Hello my dearest Patricia,
Wishing you a beautiful summer full of sunshine:)
nice evening
Hugs
Fleurette

Les Cotrions zei

I'm in love with your beautiful buckets! Your photos are very charming!
Happy new week!
vALE

Fågel Blå zei

Ohhhh i love them all, your photos!
So lovely!
Have a nice week!
Kathrine

♥ Welkom bij "het Zolderluik" op Nr.5 ♥ zei

wow, wat een heerlijke plaatjes, en wat een mooi blog!!

Groetjes Hilde

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...