donderdag 6 mei 2010

Over de weilanden




Even een post van mij vanuit het mooie zuid-Limburg. Wij zijn hier op de boerderij camping 'De Oosterberg'. Klik als je op de site een kijkje wilt nemen. Een rustige plek met veel dieren, koeien, paarden, ezels, schapen, konijnen en kippen. Deze kippen zijn op dit moment nog kuikentjes, maar ze worden met liefde verzorgt, dus dat komt wel goed daar. Een zeer kindvriendelijke plek...


Als je van wandelen houdt is dit ook een heerlijke streek. Je loopt over de weilanden langs de koeien, en echt ze doen niks. Dit zijn de bekende poortjes die je daar regelmatig tegenkomt om naar een ander pad of weiland te gaan. Geniet van het mooie uitzicht, de rust en trek goede stevige wandelschoenen aan...




Even bijkomen bij de theetuin, 'Hoeve de vrijheerlijkheid'. Echt goed vertoeven hier. Allemaal gezellig hoekjes en heel veel lekkers, dus dat kom net even goed uit...





Je ziet wel, onze wandelingen komen langs de mooiste plekjes en de leukste huisjes en paadjes waar ik wat foto's van heb gemaakt. Misschien zit jouw huisje er ook wel bij, neem dit als compliment als ik juist jouw huis op foto heb gezet. Die sfeer spreek mij erg aan...




Het is op dit moment niet echt warm hier, meestal is het juist
 in het zuiden wat warmer. Helaas nu niet en het regent vandaag, 
dus ik weet niet of wij deze hele week hier nog zullen vertoeven.
 Wel jammer, maar deze foto's spreken voor mij al genoeg. 
Ik hoop ook voor al mijn lezers...

Lieve groet,
Patricia






26 opmerkingen:

Claudia Leertouwer zei

Schitterend!

Bonjade zei

Nou je snapt dan kom ik direct even bij je aan hoor.........
Goh bofferd, mooi is het daar wel.
Jammer dat het ietwat kouder is maar de beelden zijn echt super.
Ik stuur je wat zonnestralen toe;))
Fijne avond

wonen bij de dijk... zei

je geeft met de foto's de sfeer goed weer..
Prachtige omgeving, en gezellige mensen...
groet, cobi

Mayflower zei

Hoi Patricia, wat heb ik even heerlijk met je meegewandeld. Je laat ons echt prachtige plekjes zien. Wat is Nederland toch mooi. Jammer dat het regent bij jullie.
Lieve groet, Mea

It's me zei

Ze spreken zeker aan !! wat is nederland toch een mooi land he??

Nou geniet maar lekker !!! leuk dat je toch nog even posten !! ik heb er van genoten !! fijne tijd nog !!

Lieve groetjes Ria

Jeanette zei

oohh...wat een idylish landschap zeg, prachtig het is net of ben je in het buitenland, maar toch is het nog nederland. Ik wil daar ook eens naar toe, ga je het adres nog wel eens vragen:-) prachtige foto`s patries vooral die met de wandelschoenen:-)

veel plezier nog en lieve groet van Jeanette

lia zei

Oh, ik zou daar ook wel een wandeling willen maken. Je hebt het sfeertje goed over laten komen.
Mooie foto's,

lieve groet Lia

Unknown zei

hoi Patricia,

Dat limburgse land is echt prachtig...heerlijk genieten....

zijn jullie alweer terug?

liefs petra

Kom Achterom zei

Wat een paradijsje op aarde zeg!!
Prachtige foto's heb je genomen zeg!!
Ik kan zien dat je er helemaal van loopt te genieten!!
Ik wens je nog een hele fijne week
met hopenlijk nog wat meer zonneschijn
Yolanda

Fleurette zei

Hello my dearest Patricia, Your walk was interesting and very beautiful!! Very beautiful photos!!!
Good night
Have a nice weekend
Big hugs Fleurette

t brocante sfeertje zei

Prachtige foto's kan je helemaal blij worden om je eigen land wat ook zoveel te bieden heeft.Groetjes en lekker genieten,Ingrid

Jeanet zei

heerlijk wandelen in een mooi omgeving.
dank je wel dat je ons mee nam op deze virtuele wandeling.
Zoveel mooi plekjes die als inspiratie kunnen dienen voor wandelingen. En wat een mooie foto's heb je gemaakt
De huisjes zijnecht mijn favoriet. Dacht dat je deze bouwstijl aleen in duitsland en zwitserland tegen kwam

Linda zei

Inderdaad prachtige foto's en een heerlijke plek om er even helemaal uit te zijn. Iets om te onthouden want het spreekt mij ook erg aan. Misschien iets meer naar juni toe dan is hopelijk het weer ook aangenamer. Ik zie wel.
Groeten Linda

Les Cotrions zei

Hi Patricia! This place is enchanting !!! Love it! Charming and relaxing atmospheres!
We have rain too...where is Spring???
Happy week end!
Vale

Loveforpiemonte zei

Ik heb gelijk zin om mijn koffers te pakken, wat een heerlijke plek lijkt me dit en wat heb je het toch mooi in beeld gebracht!!!!
Wens je een heel fijn weekend,
groetjes Madelon

Kom Achterom zei

Ik was al even bij je langs geweest hoor om mee te genieten!!
Wat jammer dat je door de nattigheid naar huis bent gegaan maar het is allemaal zo druilerig ik kan me het goed voorstellen.
Nou ja vandaag maar weer een schoonmaakdagje ik geloof dat ik de zolder maar eens aan ga pakken!
Je kunt nu echt geen kant op.
Toch nog een fijn weekend hoor
groetjes Yolanda

Carolina zei

Hoi hoi, wat een heerlijke foto's van een super plekje!!! Lijkt me super om daar te vertoeven... Jammer van het weer, ik heb nu ook twee weken vakantie, maar iets leuks doen is niet echt aan de order helaas. Ik hoop dat het volgende week beter weer is.

Liefs Carolina

Corinne zei

Wat een prachtige foto's. Jammer dat het weer niet zo mooi is. Hopelijk heb je toch lekker genoten van je vakantie.
Fijn weekend alvast.
Groetjes,
Corinne

Sanneke Panneke zei

Hallo Patricia,
Hele mooie foto's, maar kan ook niet anders. Limburg heeft heel veel mooie plaatsen, dorpjes en wandelroutes. Ik las dat je in een klein dorpje net nog in limburg woont, ben nu wel heel nieuwgierig waar. Het lijkt wel bij ons in de buurt.
Ik ga je volgen.
Lieve groet Monique

desde my ventana zei

Beautiful and charming images.
Hugs
Cecilia

Ger zei

~~~~Wie schoan os Limburg is begrip toch nemens
Es allein de Zuderling dae Limburg leef is

Want door de jaoren heen bleef Limburg onbetwis
't Stukske Nederland dat 't schoanste is~~

En dat heb jij heel goed en sfeervol op de gevoelige plaat vast weten te leggen!!!

Leuk adresje om koffie en Limburgse vlaai te eten en ook om te overnachten.

Fijn weekeind!!
Lieve groet,
Ger

Ger zei

Hi,hi....nee ik ben geen Limburgse en mijn man ook niet,we zijn rasechte Brabanders.
Maar onze beider ouders en grootouders komen van Roermond en bij mijn man thuis bij mijn schoonouders dus spraken ze altijd in Limburgs dialect met elkaar.
En dat heb ik bijna 45 jaar dagelijks gehoord......dus het is voor mij niet moeilijk om het Limburgs te verstaan, te spreken, maar schrijven is wel moeilijk.


Wij komen graag in zuid limburg.

Groetjes,
Ger

Marge zei

Dear Patricia,

Thank you for show us so beautiful pictures in the lovely South- Limburg! Oh, there would be so nice to walk!!!:))

Your pictures are allways so beautiful!!

Wish you sunny weekend with a lot of love!:)

Anja zei

Wat een mooie foto's Patricia. Hebben jullie toch aardig weer gehad, als ik dit zo zie. Hier is het eigenlijk beetje treurig geweest.

Groetjes, Anja

Jeanet zei

Zou je nog even op mijn log willen kijken bij het logje Award?

achter de 2linden zei

haha, grappig zeg! Ik heb ook wandelen tussen vakwerk op mijn blog....met af en toe dezelfde huizen op de foto! Heerlijk om in Limburg te wandelen!
groetjes Heidi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...