zaterdag 19 december 2009

The Christmas tree

In een eerdere post had ik verteld hoe moeilijk het is om mooie foto's te maken van de Kerstboom, het lukte mij maar niet om de foto's scherp te krijgen. Ik heb de camera nu maar eens op een statief gezet en aan het knippen gegaan. Want om dat met de losse hand te doen, krijg je zo'n bewogen beeld.
In onze Kerstboom heb ik dit jaar echte kaarsjes. Je snap wel dat ik die, ivm veiligheid niet aan zal doen. Ook 'Annabel' is in de boom te vinden, weliswaar heel subtiel in, niet te veel van alles. Deze Annabel heb ik in het najaar al afgeknipt en gedroogd en nu is ze nog steeds erg mooi. Kleine dennenappels vind je ook in de boom. Bovenin heb ik een oogje gemaakt waarmee ze met touw in de boom zijn opgehangen. Die komen ieder jaar weer voor de dag, vind het zo'n natuurlijk effect hebben. Ook de 'oudjes' hangen erin, wel op een heel speciaal plekje zodat ik ze goed kan zien. De draadjes die je her en der ziet dat is sisal, dat maakt het net een beetje gezelliger in de boom.
Je ziet ik hou niet van een te drukke en volle boom, dit is voor mij dé kerstsfeer in huis...

* de 'oudjes' daar bedoel ik de oude kerstballen mee die ik oa vorige jaar Kerst in Tsjechië heb gekocht.






Lieve groet,
Patricia

9 opmerkingen:

Irma zei

heej Patricia,

Weet er alles van het op de foto zetten van de boom pfff
maar het is je goed gelukt, hij is zo leuk en sfeervol met echte kaarsjes, ook al branden ze niet blijft leuk.
Die oude kerstballen leuk om die op je vakantie adres te vinden, ik voel mij nu ook een beetje op vakantie met al die sneeuwfoto's van iedereen leuk hoor en dat in ons Nederlandje.

Een heel fijn weekend en een heerlijke kerstvakantie, lieve groet Irma

kienkele zei

Nou, deze foto's zijn goed gelukt Patricia, en je boom ziet er heel mooi uit. Die van mij hangt ook niet zo vol hoor, ik hou daar niet van, hoewel ik het bij iemand anders wel heel mooi kan vinden.
Fijn weekend, groetjes, Tineke

Corine(THUIS) zei

Dankzij het statief nu toch mooie foto's van de kerstboom! Mooi zo rustig versierd..
Gezellige dagen!! Groeten, Corine(THUIS)

Bonjade zei

Prachtig zijn ze geworden je plaatjes. Leve het statief.....
Heerlijk genieten bij je en alvast fijne feestdagen gewenst.

Room Seventeen zei

Hoi Patricia, kon mijn reactie niet terugvinden, zie nu dat ik hem bij de vorige post heb geplaatst. Ik ben je 80 ste volger, leuk hé?
Groetjes Hennie

Yvonne - Frl. Klein zei

Your christmas tree looks like so beautiful!
Have a nice sunday!
Yvonne

Sjarmerende GJENBRUK zei

Merry Christmas Patricia!
Love Hanna

Les Cotrions zei

Hello Patricia! You tree is very beautiful! I like your ornaments! I see you've a lot of snow!!!
Wish you a merry white Christmas with your beloved!!!
Vale

casa nostra zei

erg mooi hoe je je boom versierd hebt. ziet er heel rustig uit. wens ik je nog hele fijne kerstdagen en het allerbeste voor 2010!
grtjsss,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...