dinsdag 29 december 2009

Dans schoentjes




Als 4 jarig meisje ben ik begonnen met klassiek ballet. Ieder jaar hadden we een prachtige uitvoering in een groot theater, wat heel erg spannend was. Sprookjes zoals Doornroosje werden dansend uitgevoerd. Toen ik 12 jaar was mocht ik dan eindelijk op spitzen dansen. Iedere week kreeg ik les van de dans juf, om op de spitzen te leren dansen, iedere keer ging het beter. Wat een ervaring was dat. Op mijn 15e jaar ben ik met klassiek ballet gestopt en met andere dansen verder gegaan, zoals Jazz en Modern ballet. De prachtige schoenen zijn in mijn kast verdwenen, tot...


Vorige week, misschien heel vreemd maar echt, de ballet schoentjes kwamen weer tevoorschijn. De spitzen hadden al langer een plek in de huiskamer gekregen. Vorige week hebben we onze slaapkamer geschilderd in de kleur Basalt van VT-wonen. Een rustige en warme kleur.
Na de slaapkamer lekker uitgesopt te hebben na het schilderen heb ik mijn dans schoentjes weer tevoorschijn gehaald en geplaatst in de slaapkamer, vreemd dat ik dit nooit eerder heb gedaan.



Deze dansende poppetjes heb ik vroeger van mijn ouders gekregen, ook die hebben weer een plek gekregen. Ze zijn van tin, al zijn ze wat verkleurd, ze zijn een plaatje bij het geheel. De hanger, ik heb geen idee meer van wie ik die ooit gekregen heb, maar weet wel dat ook die altijd op mijn kamer heeft gehangen.
De oude wekker is altijd gebruik door mijn opa en oma en stond bij hun op de slaapkamer. Deze staat nu stil, en te pronken op onze mooi geschilderde slaapkamer...

Lieve groet, 
Patricia






8 opmerkingen:

Corine(THUIS) zei

Mooie spullen mèt een verhaal, dat maakt ze dubbel mooi! Prachtig vind ik de tinnen danseressen, zelf heb ik ook jaren gedanst, maar dan jazzdans. Leuk dat jij nu de zuinig bewaarde spulletjes op de slaapkamer gebruikt als sfeermakers!
Groeten, Corine(THUIS)

Irma zei

ohhh wat zijn ze leuk, en helemaal omdat ze van jouw geweest zijn, dus jij bent dol op dansen:-) leuk hoor.
En wat heerlijk dat je slaapkamer weer nieuw in de verf staat, goed begin voor het nieuwe jaar.

Lieve groet Irma

Bonjade zei

Dat je daar dan niet eerder op kwam zeg.....
Wow wat een prachtverzameling. Die tinnen meisjes vind ik helemaal top. Ah....ik ben best een beetje jaloers hoor op deze collectie.
En je eigen dansschoentjes wat een charme.

Je wekker ook helemaal goed, ah alles weer ja.
fijne jaarwisseling

De Ruijsbroekjes zei

Wat een pronkjuwelen heb je in huis ! Je fotos zijn prachtig, ik heb er van genoten, schattig klokje van opa en oma, dat geeft de waarde er aan he, maar t klokje is opzich zelf ook heel mooi zeg. Leuk dat het nu zomaar ineens zo mooi tot z'n recht komt!!

Room Seventeen zei

Heerlijk stukje jeugdsentiment.....
Mooie foto's ook!

Fleurette zei

Hello my dear Patricia, Your ballet photos are beautiful and romantic!!
I wish you and all your family a wonderful and happy new year 2010!!!
I send you many greetings from Prague and I look forward to from your friendship!!!
With love Fleurette

faire un songe zei

Hoi Patries,
Ik vond het ook erg leuk je te ontmoeten en aankomend jaar gaan we het zeker met de hopkrans goed maken.
Mooie foto;s heb je gemaakt van de schoentjes en het klokje.
Ik wens jou samen met je dierbaren ook een hele fijne jaar wisseling en een heel goed begin.
Alle goeds voor 2010.
En thanks voor het compliment.
Lieve groetjes Hetty

Anoniem zei

Echt heel erg mooi! Het verhaal erachter is ook altijd zo facinerend...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...